مصاحبه آرشیو خبر ها
بدون تـرس ، برای شکسـت ِ رُم

بدون تـرس ، برای شکسـت ِ رُم

آنتونیو کونته ، سرمربی موفق باشگاه یوونتوس که مدت ها در کنفرانس خبری شرکت نمی کرد در آستانه دیدار حساس با رُم در کنفرانس پیش از بازی گفـت :

" من در مورد اخباری که به دروغ در مورد من منتشر شد حرفی نمی زنم . آن را به هواداران و کسانی که می توانند با انصاف و عدالت فکر کنند می سپارم . اما این مطمئنا برای ما آزار دهنده خواهد بود که اینگونه با ما رفتار شود "

" من از بازیکنانم خواستم که تنها به بازی خود و عملکردشان در زمین توجه کنند و به این مسائل بی توجه باشند . مطمئنا این برای هیچ تیمی راحت نیست اما بازیکنان من تنها در زمین بازی جواب می دهند "

" مطمئنا یوونتوس و رُم می خواهند برای بازی روز یک شنبه برنده باشند . هر دو فصل خوبی را داشتند و برای موفقیت برنامه ریزی کرده اند . گاهی به چیزهایی بجر فوتبال پرداخته می شود که این اصلا خوب نیست "

" برای مثال بحث داوری . من خودم به داوری در بازی هایی اعتراض کردم اما هنگامی که از من خواسته شد سکوت کنم ، این کار را کردم و در کنار داوران قرار گرفتم و نه روبروی آن ها . اما اکنون در مورد اشتباهات داوری به نفع ِ یوونتوس و امتیازات ما صحبت می شود . فکر نمی کنم که هیچ جا انقدر بر روی این مسائل که برای تمای تیم ها وجود دارد ، دقت شود "

" یوونتوس تیمی بود که در طول 3 فصل ِ گذشته خوب کار کرده . ما موفق بودیم و توانستیم اسکودتو و سوپرکاپ را بدست بیاوریم و حالا رُم تیمی ست که مانند ابتدای یوونتوس است . آن ها هنوز شکست نخورده اند و این برای آن ها یک مزیت بشمار می رود "

" اما من هم همین شرایط را با یووه تجربه کردم . شکست نخوردن در تعداد ِ زیادی از بازی ها بر اعتماد به نفس بازیکنان می افزاید اما مطمئنا فشاری را هم به دنبال دارد . اگرچه ما هم از بعد از بازی با فیورنتینا همواره در لیگ پیروز بودیم "

" رُم تیمی است که تغییرات زیادی داشته . بازیکنان زیادی را فروخته و استعدادهایی را وارد تیم کرده . اما کار کردن در این شرایط آسان نیست "

" من گروهی فوق العاده از بازیکنان را در تیم خود دارد و شاید نبود بازیکنان ِ من در بعضی از بازی ها اصلا مشخص نباشد . پیرلو با تیم تمرین کرده و آمادگی خوبی دارد و توز هم خود را به ما رساند تا برای بازی با رُم آاده باشد . اما همانطور که گفتم من تاکیدی بر استفاده از همه بازیکنان ندارم "

" یوونتوس متکی به بازیکن ِ خاصی نیست . این برای ما خوب است زیرا مصدومیت پیش می آید و برای استفاده از بازیکنان جایگزین نباید دچار مشکل شد "

" گارسیا مربی بسیار باهوشی است . او مربی است که رُم را دوباره احیا کرد و توانست این تیم را صدر نشین کن . در واقع او مربی بسیار خطرناک است که می تواند برای مشکلات به خوبی راه ِ حل پیدا کند . او مربی جوانی است و شما نمی دانید که در ذهن ِ او چیست "

" تیم رُم همراه ِ بازیکنان ِ جوان و همچنین با تجربه ای که در اختیار گرفت توانست خود را صدر نشین کند اگرچه ما با قدرتی که داشتیم توانستیم اختلافی 5 امتیازی را ایجاد کنیم . همانطور که گفتم ما هم همچین وضعیتی را در سال ِ اول داشتیم و برای قهمانی با میلان رقابت می کردیم "

" شاید در ابتدای فصل همه ناپولی و اینتر و فیورنتینا را رقیب ِ اصلی یوونتوس می دانستند ، اما رم شگفتی ایجاد کرد و بدون شکست پیش رفت تا صدر نشین شد . البته نمی توان تیم هایی مانند ناپولی و اینتر را فراموش کرد ، این تیم ها در تعقیب یووه و رُم هستند "

" به نظر من این اشتباه است که بگوییم ایتالیا فوتبالی قدیمی دارد و از سطح ِ اول دور است . زیرا می بینیم که در تیم های سری آ مربی های جوان و بسیار با استعداد وجود دارد و در اینجا مربیانی بسیارخوب و مستعد از نظر فنی و تاکتیکی وجود دارد "

" اما گفته می شود که فوتبال ایتالیا از نظز فنی عقب است . در حالی که به نظر من این فوتبال از لحاظ ِ اقتصادی دچار مشکل و محروم است . بحران اقتصادی و فنی 2 چیز ِ کاملا متفاوت و جدا هستند و باید این دو را از هم تشخیص داد "

" این بحران اقتصادی می تواند به دلیل ِ نبود منابع مالی و چند دستگی در باشگاه ها و کمبود استادیوم ها جدید و خیلی از چیزهای دیگر باشد . من همچنان فکر می کنم که مربیان حاضر در ایتالیا از نظر تاکتیکی با استعداد هستند "

" 3 امتیاز مقابل رُم مانند 3 امتیاز بازی در مقبل میلان و کالیاری و هر تیم دیگر است . چیزی که ما باید بدنبال آن باشیم ادامه دادن روند مثبتمان است و اینکه همیشه پیروز بمانیم "

" ما با رُم 5 امتیاز اختلاف داریم و این اِنکار ناپذیر است که پیروزی در مقابل ِ رُم می تواند برای همه ما مهم باشد زیرا در آن صورت 8 امتیاز اختلاف خواهیم داشت "

" اما نباید فراموش کرد که راه قهرمانی طولانی است. فاصله ی امتیازی زیاد خوب است اگر باعث ِ از دست رفتن ِ انگیزه و روحیه جنگندگی ما نشود . نباید فراموش کنیم که ما از رُم امتیازات کمتری داشتیم اما با بهبود عملکردمان موفق شدیم که به آن ها برسیم و حالا با اختلاف در صدر باشیم . پس این احتمال همشه وجود دارد و اگر ما بی انگیزه باشیم آن ها و یا تیم هایی مانند ناپولی می توانند همین گونه باشند "

" من برای بازی فردا بازیکنانی کاملا آماده می خواهم . هر بازیکنی که به میدان برود مطمئنا برای ما بهترین خواهد بود و باید نهایت تلاش خود را در زمین انجام دهد . من فردا در مورد ِ 3 بازیکن شک دارم . پیرلو ، توز و بارتزالی . نمی دانم که می توانم از این ها استفاده کنم یا نه ، باید فردا هم شرایط را بررسی کرد . اما برای انتخاب نفرات ترسی ندارم زیرا همیشه لیستی آماده برای بازی در اختیار دارم "

گفتنـی اسـت که طبق ِ اعلام سایت شبکه سوم سیـما ، بازی یوونتوس و رُم فردا ساعـت 23:15 به وقت تهران ، بطور مستقیم پخـش خواهد شـد .
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: